Osalle Kymsoten asiakkaista on lähetetty tänään virheellisesti tekstiviesti vanhasta koronatestivastauksesta

Kategoriat
Tiedotteet Päivitetty 17.02.2022 klo 14:43

Muokattu 17.2.2022 klo 16:02

Osa Kymsoten asiakkaista on saanut tänään virheellisiä tekstiviestejä koronatestivastauksista. Asiakkaille on lähtenyt uudestaan viestejä tammikuun lopulla tai helmikuun alussa otetun koronatestin tuloksesta.

Tekstiviestillä tulleet tulokset ovat hämmentäneet asiakkaita, jotka ovat käyneet testissä useamman kerran tai jotka odottavat koronatestin tulosta.

Mikäli asiakas odottaa koronatestin tulosta, testituloksen voi varmistaa myös Omakanta-palvelusta: https://www.kanta.fi/omakanta

Ongelma liittyi HUS:n laboratorion 29. tammikuuta olleeseen häiriötilanteeseen, joka esti osittain HUSLab:sta koronavastausten lähettämisen Kymsotelle. HUS on tänään lähettänyt 1500 kappaletta koronavastauksia ja uudelleenlähetys on sisältänyt jo ennestään toimitettuja koronavastauksia.

Pahoittelemme virheellisistä ilmoituksista aiheutuvaa vaivaa.